Open monumentendag
In september 2012 gingen de deuren van de cinema voor het eerst na het overlijden van Agnes terug open voor het grote publiek. Meer dan 3.000 bezoekers genieten van een blik achter de schermen. Vlaams minister van toerisme Geert Bourgeois (N-VA) kwam ook naar de bioscoop: “De redding van Cinema De Keizer bewijst dat er interesse is in het Vlaamse erfgoed. De hele gemeente wilde dit monument behouden. Een goedkeuring als beschermd monument mag dan ook weinig problemen opleveren.“
(Het Nieuwsblad, 10/09/2012)







